tisdag 4 november 2008

Mitt i veckan målning

På väg hem från jobbet idag så låg utetempen på 7 grader hela vägen. Tänkte då att det kanske är lika bra och göra ett ryck och måla gavelspetsarna. Man vet ju aldrig om det blir något mildväder på ett tag.
Så när jag kom hem så åkte stegen, rollern, färgburken och tvås st 500 w strålkastare fram och jag började måla. Ca: 1,5 timme senare så var båda gavelspetsarna målade och färgburken var så gott som torr. Färgen räckte precis. Känns skönt att ha grundat all panel nu. Då kan jag börja sätta lockläkt så man får en tät vägg.
Bilderna lyser lika mycket med sin frånvaro som solskenet efter kl 16. Får fota lite innan vi sätter igång att arbeta på lördag eller så kanske man har en snäll sambo som kan fota lite i morgon när hon jobbar hemma. Det skulle hon ju kunna hinna med under sin lunch.

3 kommentarer:

Norrdalen sa...

Troligtvis så hinner hon med det under lunchen om en snäll sambo tar och påminner henne ;)

Anonym sa...

Bra att färgen räckte. =) och att du målade klart så att jag slipper. =)

Lasse sa...

Hörru svägerskan. Garaget har en insida också.......