lördag 8 november 2008

läkt

Idag har det spikats läkt.
Hade förberett lite i torsdags ju så idag när far och svärfar dök upp fortsatte vi spika på den sidan som jag börjat på.
Sen fixade vi kanterna på andra sidan innan vi började spika läkt där. Eftersom jag använt en del av läkten till annat så räckte den inte så det blir till att köpa mera på måndag så det blir klart för att lägga takpannorna. Har kommit fram till att det inte spelar någon roll hur man än räkanr på virket. Det blir fan ändå för lite. Jag räknade på det och la sen till lite för att vara på den säkra sidan trodde jag. Hitils har jag nog fått kompletera med det mesta som jag använt och antagligen får jag kompletera mera senare också. Har faktiskt fotat lite nu men inte orkat tanka över bilderna till datorn så det kommer lite senare.
I morgon är det vilodag med farsdagskalas på schemat.

Inga kommentarer: