torsdag 28 augusti 2008

Omvänd ordning

Idag fick jag ett samtal på förmiddagen av en chaufför som sa att han var på väg med takstolar till mig. Skumt tyckte jag då jag fått besked om att de skulle komma v 36 och det nu är v 35. Men de kanske har en annan tidräkning i Nässjö. Vad vet jag?
Hursomhelst så vid halv fem så stod det återigen ett 24 meter långt ekipage utanför på vägen.
Chauffören lyfte av takstolarna och placerade dom en liten bit in på tomten.
Sen var det bara för mig att flytta dom till platsen som de ska stå på tills det är dax att lyfta dom på plats.
Som tur var så fick jag låna grannens traktor så det gick lite smidigare att flytta takstolarna.
Jag lyfte dom till stallet och sköt dom sen på plats.
Gick bra med lite envishet och vilja.

Nu är det bara att vänta på 9,5 kubik betong som ska komma den 8/9 och då hoppas jag att de inte kommer en vecka före.

Inga kommentarer: