torsdag 26 februari 2009

Väggar färdiggipsade + lovade bilder

För två veckor sedan så var Boda här och hjälpte mig skruva OSB-skivor.
Förra veckan dök han upp igen och vi började skruva gips.
Jag hade tjuvstartat och hunnit skruva en vägg själv.
Boda är effektiv på stegen......
Själv ser man helt slut ut.
För att det skulle underlätta byggde jag ett stöd som vi använde för att få upp de hela skivorna.
Fick för mig att det kommer att bli lättare att spackla en skarv på en halvmeters höjd jämfört med en skarv på två och en halv meters höjd.
Har i kväll skruvat upp de sista bitarna gips så på lördag är det dax för taket att bli gipsat.
Lite isolering och vindavvisare på vinden.
Ska regla upp takstolarna och lägga på en 45:a till med isolering inna jag golvar vinden.
Färdiggipsad vägg.

Det är lite rörigt där inne just nu men ju mer material man använder ju mer plats blir det på golvet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat! Har du funderat på att sätta upp travers i taket? Kan vara bra för tunga lyft.

Lasse sa...

Då måste jag ju göra om taket och förstärka med balk så det får gå utan.