söndag 26 oktober 2008

Mera panel igen.

Har igår och idag spikat panelen på gavelspetsarna samt överhängsplåten.
Har haft hjälp av farsan och tur var det för annars hade det blivit ett himla rännande upp och ner på stegen. Var själv ett par timmar i dag på morgonen och spikade upp reglarna på ena gavelspetsen själv. Var lite bökigt att göra på en person men det funkade. Har nu bara de minsta bitarna på ytterkanterna kvar att spika dit sen är all panel på plats. Blir lite pill med att få dit dom då dom inte blir stora.
Sen är det bara lockläkten kvar innan bygget är tätt.
Har även oljat in ändträt så det är färdigt att grundmålas så snart det blir väder för det.
Återkommer med bilder när jag fotat i dagsljus.
Helgerna är alldeles för korta.....

3 kommentarer:

Stellan sa...

Jag lider med dig, jag har själv spikat på hus och garage i tio år nu och det är det värsta jag vet! Trä är ett skitmaterial som inte är svetsbart.
Nu säger Maria att du gillar att bygga så nu tycker jag inte synd om dig längre.

Lasse sa...

Så det är för att slippa trä som du gömmer dig i garaget nästan dygnet runt.
När garaget är klart så hade jag tänkt att jag ska försöka lära mig svetsa så vem vet. Då kanske det är slutspikat och det blir en massa stålkonstruktioner i huset i stället!

Anonym sa...

Jag tycker både trä och metall är oregerliga ämnen att jobbba i.
Jag håller mig till att snickra och svetsa i bokstäver.

När jag sålt iväg mina till ord ihopmonterade bokstäver får jag lön. För lönen betalar jag människor som gillar att montera ihop sådana där material så att det blir saker som fysiskt går att använda.